Poissaolon puolustelua

Kesäkuu humpsahti ohi. Niin tekivät heinä- ja elokuukin. Miltei syyskuukin. 

1. Olemme olleet sienessä. Olemme olleet toisenkin kerran sienessä. Ja kolmannen. Ja neljännen. Ja…

2. Olemme peranneet, keittäneet, paistaneet, pakastaneet, suolanneet ja kuivanneet sieniä. Ja sama uudestaan, monta kertaa.

3. Olemme piilottaneet sieniä kaikkiin ruokiin, tänään viimeksi pyttipannuun. Eilen orakkaat piiloutuivat kalakeiton jämistä ja kesäkurpitsasta tehtyyn sosekeittoon. Toissapäivänä paistettiin sieni-jauhelihapullia. Ja…

4. Olemme käyneet risteilyllä Ruotsissa.  Eckerö - Grisslehamn edestakainen matka maksoi meiltä  3,50 euroa/henkilö. Automme odotti satamassa tuon muutaman tunnin ulkomaanmatkamme ajan.

5. Olemme käyneet tapaamassa tuttuja parinsadan kilometrin päässä. Satakunnan lisäksi poikkesimme matkalla myös Pirkanmaalla, Varsinais-Suomessa, Uudellamaalla ja Kanta-Hämeessä.

6. Olen keskustellut netissä ansiokkaasti ja vähemmän ansiokkaasti orjuudesta ja sukupuolihierarkiasta, kukkahattutädeistä ja tiukkapipoista, teologian popularisoinnista ja lähetysstrategiasta, uskovaisten kökköpsykologiasta ja konservatiivisesta huuhaasta.

7. Olen ollut mukana erilaisissa monikulttuurisissa tilanteissa.  Vieläkin opin uutta.

8. Olen järjestellyt taas kerran lähetystyöntekijöiden paluuryhmän palavereja.  Koen ne hyvin tärkeiksi.

9. Olen jutellut Porin päivänä Porin torilla soittaneen Porkka Playboys- yhtyeen poikien kanssa ja kertonut, että olen linkittänyt heidän  esityksensä tähän mummoblogiini. +905, Siedätyshoitoa ihmissuhteissa.

10. Olen saanut pitää lapsenlapsia vanhempineen täällä yhden viikonlopun ajan.  Ja ei kun taas mentiin sieneen…

On niitä syksyjä ennenkin ollut:

Plus%20925%20Lehtiriemua.jpg