Minkä tähden?
Hänen tähtensä ja hänen:
www.minkatahden.fi

 

Viikonloppuna Oulussa vietetään Suomen Lähetysseuran ja Oulun evankelisluterilaisten seurakuntien järjestämänä Lähetysseuran vuotuisia kesäjuhlia. Juhlien teema on "Minkä tähden". Eräästä osiosta kerroin jo aikaisemmin: Toivon tähden

Tämä vuosi jää minulta väliin. Elämässä on tehtävä oikeita valintoja. Minun paikkani ei nyt ole Oulussa.

Pari parasta ystävääni kävi Oulussa näihin aikoihin kesällä 1962 jossain teinien jutuissa, en enää muista missä. Itse en päässyt mukaan, koska olin silloin rippikoululeirillä. Sain ystäviltä leirille kirjeen, jossa he kertoivat myös seuraavan jutun:

Oulun näkötornissa toinen ystävistä oli sanonut edessään seisovalle solttupojalle: "Mene pois aurinkoni tieltä." Solttupoika oli vastannut: "Kah, neitinkö aurinko se olikin. Eikö siitä pientä palasta saisi?"

Oululla on siitä lähtien ollut minulle aurinkoiset kasvot.

Ouluun liittyy minulla myös muutama työmatka.  Niistäkin minulla on vain aurinkoisia muistoja. Joillain kerroilla sain samalla käydä myös Ylikiimingissä ja Kiimingissä. Näissä molemmissa paikoissa seurakunta on vuosia tukenut Thaimaassa tehtävää  lähetystyötä.  Näin jälkeenkin päin, suurkiitos ystävällisyydestä.


Tiedän, että Oulussa ei syödä jäkälää eikä siellä ole pöljiä ihmisiä. Käykää Oulussa. Vaikkapa nyt viikonloppuna noissa juhlissa.

2015. Tähden tähden. Kuva Simo Nieminen.

Plus%20136%20T%C3%A4hden%20t%C3%A4hden%2