Suu pieni syö
Mitä vain

Blogistaniassa kiertelee inhokkiruokahaaste. Näin sen ensimmäiseksi Hallittua Kaaosta- blogissa  Kommentoin sinne heti suoraan ja ilman ennakkosensuuria näin:

”Yhtäkkisesti on vaikea muistaa tilanteita, jolloin en olisi edes maistanut edessä olevaa ruokaa. Niitä täytyy olla kyllä paljonkin. Mietitään.

"Mun periaatteeni on syödä kaikki ruoka, mitä otan lautaselleni." Tämä on minunkin perussääntöni. Sitten tulevat tilanteet, joissa olisi kohteliasta syödä tai ainakin maistaa. Huomaan, että minun on helpompi maistaa, jos tarjoaja antaa vähästään kuin paljostaan. Silloin sisäinen valmentajani on valmiimpi minua painostamaan. Joskus on parasta sulkea silmät... Parempi siis miettiä, mitä en enää välttämättä Toista Kertaa ottaisi:

1. Uppopaistetut pikkulinnut, joissa näkyy vielä nokka
2. Paahdetut ampiaisen toukat
3. Käärme, jonka pyydystyksen tai tappamisen olen nähnyt. (En ole kyllä vielä nähnyt ja syönyt.)
4. Torakan näköisen hyönteisen grillatut jalat
5. Sammakko, jonka nylkemisen olen nähnyt. (En ole vielä nähnyt ja syönyt.)
Noistakin voin joustaa, jos oikein kauniisti pyydetään...”

Perheen nuorison kanssa nauroimme, että aina kun kirjoitan jotain Thaimaan ruuista, ainakin yksi heistä heti kommentoi. Katsotaan, miten käy tänään!

Thaimaa. Paahdettuja ampiaisen toukkia suoraan kennosta.

Plus%20362%20Ampiaisen%20toukkia%20suora