Samat tunteet
Samassa sydämessä
Papin ja ihmisen tunteet

Lastulta tuli tunnustus. Ikätoverin kanssa on helppo kokea yhteyttä monin tavoin. Kiitos.

Plus%20363%20I%20love%20this%20blog%20la

Jatkan viestiä:

Listallani on tällä hetkellä kolme omaa blogiaan ylläpitävää pappia. Kaikille heille olen joskus kommentoinut, että minun mielestäni netissä liikkuvat papit ovat tärkeitä. Heitä onneksi on täällä muuallakin, myös seurakuntien sivuilla. Sielläkin välillä vierailen. Kurkistelen joskus aina muitakin uskontoja harjoittavien sivuille, samoin erilaisten vapaa-ajattelijoiden. Keskusteluissa huomaan kieliongelmia. Miten monella tavalla voimmekaan ymmärtää asiat väärin? Tahallisella ilkeilyllä jotkut ilmeisesti saavat suosiota omassa leirissään. Omissa liemissään muhinut pahansuopaisuus ei minulle kyllä maistu. Listani kolme pappia ovat avoimia ja rehellisiä. Aitoja ihmisiä.

Elinan blogi

Puujalka

Tätipappi polkkaa

Papiksi vihittävä antaa virkaan vihittäessä seuraavan lupauksen:

"Minä N.N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä  sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon.” (Kirkkojärjestys)

Tähän Jumala heitä auttakoon.